technature logo
24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023

Τι είναι η Buyer Persona?

blog-pic

Ο όρος Buyer Persona αναφέρεται στην αφηρημένη απεικόνιση ενός ιδανικού πελάτη και βασίζεται στην έρευνα αγοράς και ανάλυση δεδομένων που έχει προηγηθεί από τα τμήματα μάρκετινγκ. Πρόκειται για ένα λεπτομερές προφίλ ανθρώπου που συμπεριλαμβάνει δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα, συμπεριφορές και κίνητρα που επηρεάζουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.



Η Buyer Persona βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών τους και να προσαρμόσουν ανάλογα τις στρατηγικές μάρκετινγκ, πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών. Εντοπίζοντας τους ιδανικούς πελάτες και κατανοώντας τα χαρακτηριστικά τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.


Σε γενικές γραμμές βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση των πελατών:


• Πως σκέφτονται


• Τι αισθάνονται για το προϊόν ή τις υπηρεσίες


• Τις ανησυχίες τους


• Τι προσδοκούν


• Τις ανάγκες τους


Γιατί η Buyer Persona είναι σημαντική για κάθε επιχείρηση;


Όλες οι επιχειρήσεις χρειάζεται να επενδύσουν χρόνο δημιουργώντας την Buyer Persona που τους ταιριάζει για τους εξής λόγους:


1. Κατανόηση των αναγκών των πελατών: Με τη δημιουργία λεπτομερών χαρακτηριστικών, οι επιχειρήσεις μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες, τις προκλήσεις και τους φόβους των πελατών-στόχων τους. Αυτό βοηθά στο να προσαρμοστούν οι στρατηγικές μάρκετινγκ, πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών με στόχο να παρέχουν λύσεις που έχουν απήχηση στους πελάτες τους.


2. Δημιουργία unique content: Οι εταιρείες έχοντας εξακριβώσει ποιοι είναι οι δυνητικοί πελάτες, γνωρίζουν τη “γλώσσα” τους και πως πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί τους. Έτσι, το περιεχόμενο γίνεται πιο προσωποποιημένο και η επικοινωνία στοχεύει απευθείας στο ενδιαφέρον, τις ανάγκες, τις ανησυχίες και τους στόχους της συγκεκριμένης ομάδας πελατών. Αυτό οδηγεί σε πιο αποτελεσματικές καμπάνιες μάρκετινγκ και υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας στα conversions.


3. Βελτίωση του customer experience: Κατανοώντας τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των πελατών τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν καλύτερο customer experience σε όλη τη διάρκεια του customer journey που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πελατών. Με αυτό τον τρόπο μένουν πιο ικανοποιημένοι.


4. Βελτίωση των προϊόντων/υπηρεσιών: Η Buyer Persona παρέχει πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά τις λειτουργίες και τα οφέλη που αναζητούν και χρειάζονται οι πελάτες σε ένα προϊόν ή υπηρεσία. Με αυτό τον τρόπο βοηθάνε τις εταιρείες να αναπτύξουν και να εξελίξουν προς το καλύτερο τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.


Στη τελική, οι αγοραστές είναι εκείνοι που καθοδηγούν τις επιχειρήσεις στο να αναπτυχθούν.


Πως Δημιουργούμε τη Buyer Persona;


Για τη δημιουργία της Buyer Persona θα πρέπει να καθοριστούν τα χαρακτηριστικά, οι συμπεριφορές και οι προτιμήσεις του ιδανικού πελάτη.


Τα βήματα είναι τα εξής:


1. Διεξαγωγή έρευνας: Η συλλογή πληροφοριών σχετικά με το κοινό μέσω ερευνών, συνεντεύξεων και ανάλυσης δεδομένων πελατών είναι απαραίτητη.


2. Καθορισμός δημογραφικών στοιχείων: Σημαντικό στοιχείο είναι ο προσδιορισμός του εύρους ηλικιών, το φύλο, το επίπεδο εκπαίδευσης, το εισόδημα, η δουλειά και άλλες σχετικές δημογραφικές πληροφορίες του κοινού.


3. Συμπεριφορές: Ο προσδιορισμός της συμπεριφοράς του κοινού στο διαδίκτυο αλλά και εκτός σύνδεσης είναι εξίσου σημαντικός. Ποιες είναι οι αγοραστικές τους συνήθειες; Ποιους ιστότοπους επισκέπτονται; Ποιες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούν;


4. Εξακρίβωση φόβων και προκλήσεων: Είναι απαραίτητη η κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει το κοινό όσον αφορά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Ποια είναι τα κίνητρα και οι στόχοι τους;


5. Προσδιορισμών αξιών: Τι ενδιαφέρει το κοινό; Ποιες είναι οι προτεραιότητές τους; Τι εκτιμούν περισσότερο;


6. Προϊόν: Τι πρόβλημα λύνει το προϊόν ή υπηρεσία στο κοινό; Πόσο ανάγκη το έχουν; Πόσο σημαντικό είναι για εκείνους; Πόσο συχνά θα ενδέχεται να το αγοράζουν; Τι ενστάσεις έχουν για να μη το αγοράσουν;


Το να δημιουργήσετε τη κατάλληλη Buyer Persona προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας, σας φαίνεται δύσκολο;


Μπορούμε να βοηθήσουμε !


Η ομάδα της Technature, είναι ειδική στο Medical Digital Marketing ! Προσφέρει υπηρεσίες δημιουργίας ή επανασχεδίασης ιστοσελίδων και εφαρμογών, διαχείρισης social media, προώθησης και διαφήμισης.


More from the Blog